Logowanie

Shoutbox

Włącz/wyłącz Emotikony Historia Małe info Kide Chat
18.02.20 - 15:01 ElaD: Dziękuję za kondolencje i wsparcie,które dodaje sił i wiarę, że dobrze być z Wami.
18.02.20 - 12:29 hanrat: UWAGA!!! Od dnia 24 lutego wznawiamy gimnastykę w poniedziałki w PWST - godz. 14.Do zobaczenia.
13.11.19 - 9:29 marpiet: Sekcja taneczna - w czwartki zmiana godziny zajęć z 15 na 16.

Powered by Kide Shoutbox


Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj

 Moderator: Lena Nowakowska, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

j panczak joga

Instruktor: Jolanta Pańczak

Istnieją trzy grupy jogi:

                       -  Starostowie grup:   

 biernaczyk grażyna

Grażyna Biernaczyk

GRUPA  ZAAWANSOWANA

anna krzywosdzka starosta gr joga 20151206 1817798547

 

 

Anna Krzywosądzka

GRUPA ŚREDNIO-ZAAWANSOWANA

 

teresa krawczyk 20151130 1400621890

 

Teresa Krawczyk

GRUPA POCZĄTKUJĄCA

 
SEKCJA JOGI

Nasz Uniwersytet kładzie duży nacisk na rehabilitację i aktywność ruchową. Ciągle poszukujemy nowych sposobów aktywności. Joga pojawiła się pierwszy raz w programie zajęć roku akademickiego 2008/2009. Okazało się, że ten rodzaj ćwiczeń fascynował sporo osób. Od razu utworzono dwie grupy ćwiczące: w jednej grupie ćwiczyły osoby z różnymi dysfunkcjami, w drugiej osoby zdrowe. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i prowadzi je Jolanta Pańczak, instruktorka jogi. Od tego czasu ćwiczenia jogi cieszą się sporym zainteresowaniem, dziś odbywają się w trzech grupach: zaawansowanej, średniozaawansowanej i początkującej.

Co nam daje joga? Ma wpływ na sprawność naszego ciała, wpływa na wewnętrzną równowagę połączoną z harmonią ciała, duszy i umysłu. Ćwiczenia są bezpieczne, wykonywane w umiarkowanym tempie. Wzmacniają siłę mięśni i stawów, poprawiają elastyczność naszego ciała, łagodzą zmęczenie i stres. Ćwiczenia te są dobierane przez panią Jolę, dostosowane są do naszego wieku i umiejętności.

Zachęcamy do uczestnictwa w sekcji jogi. Ćwiczymy w atmosferze spokoju i skupienia. Niczego nie musimy! Wsłuchujemy się w swoje ciało i namawiamy do współpracy, nie walczymy z nim, rozciągamy je. Ważne jest by w ćwiczeniach była symetria i harmonia. Skupiamy się na oddechu, on dyktuje nam rytm ćwiczeń. Dzięki wyjaśnieniom Joli rozumiemy sens tych ćwiczeń. Okazuje się, że JOGA stała się naszym sposobem na życie.

Jakie trzeba spełnić warunki, aby zapisać się do sekcji? Należy mieć 50+, być członkiem naszego UTW, zaopatrzyć się w antypoślizgową matę do ćwiczeń, drewniany klocek, pasek do ćwiczeń i koc. I jeszcze jedno: należy mieć pozytywny stosunek do świata, ludzi i do tego co robimy.

Krystyna Świgoń

 

archiwum

 

 

 

ROK AKADEMICKI 2019/2020

2019-12-19 Zajęcia relaksacyjne grupy 3 - w nieco świateczym klimacie, z aromatoterapią - zdjęcia w naszej galerii

 

 ROK AKADEMICKI 2018/2019

2019-03.07 Zajęcia relaksacyjne grupy 1 - zdjęcia w naszej galerii

 

ROK AKADEMICKI 2017/2018

11-07-2018 Warsztaty w Karpaczu - artykuł w ABC o warsztatach jogi i brydżowych

11-15.06-2018 Warsztaty ruchu i brydżowe w Karpaczu - zdjecia w zasobach UTW

ROK AKADEMICKI 2015/2016

Zajęcia relaksacyjne - joga - grupa początkujaca - zdjęcia w zasobach UTW

Zajęcia relaksacyjne - joga - grupa zaawansowana - zdjęcia w zasobach UTW

Zajęcia relaksacyjne - joga grupa średniozaawansowana  - zdjęcia w zasobach UTW

9-12-2015 O sekcji jogi refleksje Grażyny Biernaczyk

15-05-2015 Refleksje z pobytui w Mielnie - relacja Elżbiety Plewki

5-06-2015 Artykuł o sekcji jogi - ABC 

5-06-2015 Joga w Mielnie - artykuł w ABC (+ artykuł o sekcji)

1-3.05-2015 Warsztaty jogi w Mielnie - zdjęcia w zasobach UTW